Transports públics
Presentació de la campanya pel transport públic "NO PAGUEM!"

Demà a les 12h a la cantonada del carrer Sicília amb carrer Mallorca de Barcelona

 

04/01/2013 Res-pública
cartell de la campanya cartell de la campanya

Demà al migdia es presenta la campanya "No paguem!", contra la pujada abusiva dels preus del transport públic que es va produir el passat 1 de gener a l'àrea metropolitana de Barcelona i que ha representat un increment de mitjana del 2,7%.

El bitllet senzill no ha pujat i continua costant 2 euros una zona, encara que la majoria dels títols integrats han augmentat, si més no, un 3,1%, mentre que la targeta T-10, la més utilitzada pels usuaris, que ha pujat 3,7% i costa 9,8 euros. En els títols de transport una zona, la T-Mes ha passat a costar 52,75 euros, un 3,5% més, la T-Trimestre surt per 142 euros, un 3,3% més, la T-50/30 costa 39,20 euros, un 4% més, i per la T-Jove cal pagar 105 euros, un 3,1% més, segons l'acordat per l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

Davant d'aquest increment, es presenta la campanya, ja que considera que el transport públic és un dret fonamental del conjunt de treballadors i treballadores i s'ha de frenar aquest nou procés d’espoli o robatori social que s'està patint.

A més, la campanya denuncia que la sobrecàrrega de gestors privats amb finançament de diners públics del transport a l'Àrea Metropolitana (tres organismes públics més tots els ajuntaments que en formen part), no han patit cap retallada ni de sous, ni d'alts càrrecs, i la manca de pressió fiscal destinada al transport públic, per exemple sobre el vehicle privat, aquest sistema de finançament es fa insostenible, i la classe política només dona solucions que perjudiquen els ciutadans, els usuaris del transport públic.

També denuncia, l’ús de diner públic per finançar empreses privades que donen servei de transport (TRAM Baix i Besòs, Bicing, etc.), mentre les seves Direccions segueixen traient beneficis econòmics.

La campanya aposta per la gratuïtat per a persones en situació d’atur o pobresa; la tarificació social per a persones jubilades, estudiants i infants; la no a l’augment dels preus del transport sota cap circumstància; la recuperació de la gestió pública de totes les companyies de transport; per cap acomiadament ni disminució salarial i laboral als treballadors de Metro i Bus i per la readmissió d’Andreu De Cabo, treballador de TMB acomiadat per denunciar la malversació dels directius de TMB.