Infrasestructures
L'escultura de l'aeroport de Castelló símbol del malbaratament

El Consell no troba data  per a l'inauguració oficial de l'escultura de Juan Ripollés

05/08/2012 Res-pública
Títol de la imatge Títol de la imatge

La premsa internacional ha fixat el seu objectiu en l'elevat cost de l'obra i ha convertit aquesta infraestructura en un símbol del malbaratament públic a l'estat espanyol. Una delegació del periòdic japonès "The Asahi Shimbun" va viatjar fins a Castalló per conèixer de primera mà la realitat de l'aeròdrom i veure d'a prop l'estàtua de Juan Ripollés.

A més, mitjans de comunicació d'Europa, Àsia i Amèrica s'han centrat també en aquestes instal·lacions. La TF2 francesa, els periòdics "The Guardian", "Der Spiegel" i "The New York Times" i mitjans d'Hong Kong i Vietnam han analitzat en profunditat la situació de l'aeroport de Castelló, encara sense avions. La televisió francesa va donar la paraula a Carlos Fabra i al director general de Aerocas, Juan García Sales. Aquest últim va assenyalar que l'aeroport estava tancat igual que el "Louvre a la nit", segons informa Levante.emv.com

El Consell no troba data per a l'inauguració oficial de l'escultura de Juan Ripollés

El Consell, amb el 99 % de la participació d'Aerocas, la societat que presideix Carlos Fabra i que va contractar l'escultura, ha preferit no convocar un acte oficial de presentació en societat de l'obra de Ripollés, coronada per l'únic avió que ha visitat fins avui les instal·lacions de l'aeroport de Castelló. En l'agenda de l'Executiu valencià encara no s'ha trobat un buit en el qual celebrar la finalització de l'imponent bust.

Sobrecost de 127.000 euros

Per la seva banda, l'escultor, que actualment es troba a Xina amb motiu d'una exposició de la seva obra, va assegurar recentment a través d'un comunicat que el sobrecost que han suposat els treballs en la seva escultura han aconseguit la xifra de 127.000 euros, una quantitat que, segons Ripollés, s'ha pagat de la butxaca "dels seus fills".

També va subratllar que malgrat no haver cobrat encara la quantitat acordada per la realització del monument, el seu desig era liquidar l'obra, alguna cosa que es va produir el passat 17 de juliol. A més, va reiterar que a l'hora de dissenyar l'estàtua no es va inspirar en la imatge de Carlos Fabra.

En total, el pressupost de l'obra encarregada per la Generalitat valenciana ha pujat dels 300.000 euros d'inici fins als 427.000 finals. Un sobrecost del 42 per cent, que segons Carles Mulet, coordinador del grup Compromís-Iniciativa a Castelló, mereix una explicació, sobretot per la inversió extra que necessitarà escultura per al seu manteniment.

Manises tampoc s'inaugura

De la mateixa manera que el de l'escultura de Ripollés va ser l'estrena de la T2 de l'aeroport de Manises. La nova terminal de l'aeròdrom valencià va obrir les seves portes dimecres passat després de gairebé dos anys d'obres d'ampliació amb una inversió de 80 milions d'euros sense que cap representant de les administracions públiques acudís a la localitat de l´Horta Sud per presidir l'obertura del nou espai.

Malgrat que estava previst que la ministra de Foment, Ana Pastor, visités l'aeroport el dimarts, finalment l'històric moment va quedar orfe de paraules de benvinguda i satisfacció. La terminal va començar a funcionar amb 21 mostradors buits, mentre centenars de viatgers formaven llargues cues en la T1.