La Plataforma Mallorca Lliure de Peatges assegura que en l’acció de dia 20 de maig no va esser identificat cap conductor per la Guàrdia Civil. I si n'hi hagués hagut, la plataforma assenyala que "estem en contacte amb l’assessoria jurídica de Catalunya 'No vull pagar' i ens hem adherit a l’esmentat moviment".
També puntualitaza que la concessionària tan sols pot reclamar el cost dels peatges i plataforma transcriu les manifestacions del Gerent de la Concessionària Jordi Ferrer , escrites al Diario de Mallorca (21-5) “apuntó que la concesionaria no iniciarà acciones legales contra los conductores insumisos ya que “seria más costoso el proceso judicial que lo que vale el peaje”.
Afegeix que "l’article del codi de circulació 153, que és en el que es basa per indicar que hi podria haver una sanció per no obeir un senyal de trànsit, s’està interpretant jurídicament, ja que els conductors obeeixen i s’aturen. Aquest senyal no indica l’obligació de pagar".
La nota de premsa, informa que la Plataforma disposa de punts informatius a la xarxa, inclusiu una pàgina, on s’informa, clarifica i desmenteix, segons quina informació o incorrecte o interessada que manifestin els mitjans de comunicació o el mateix personal del peatge, per intentar que els conductors no donin suport al moviment per por.
Els ocupants del més de cent cinquanta cotxes que feren el “No vull pagar” han demostrat, segons la PLataforma que amb el primer acte d’insubmissió, de dia 20, que no serà el darrer, que de manera cívica i pacífica és pot fer una acció contundent en contra d’una situació que es consideri injusta, i que la desobediència civil sigui l’única opció després d’haver intentat totes les altres.