#LaCaixaésMordor
La Caixa retira la publicitat a un mitjà i n'amenaça d'altres

Per quart dia consecutiu, un centenar de persones han participat aquesta tarda a la quarta cassolada davant de CaixaBank, a l'avinguda de la Diagonal de Barcelona

19/05/2012

Després de fer-se ressò a Twitter de l’acció de protesta, sota les etiquetes #occupymordor, #caixarolada o #LaCaixaésMordor, la revista gironina Cafè amb Llet ha vist com aquest dijous se’ls cancel·lava una publicitat contractada el passat 14 d’abril a través de l’Associació Catalana de la Premsa Gratuïta (ACPG).

I és que des de feia uns dies a les xarxes socials es comentava que “la Caixa” havia trucat a diversos mitjans amb el propòsit de recordar-los la publicitat que els inserien, per si tenien intenció de donar o seguir donant difusió a la protesta en forma de cassolada ininterrompuda que hi ha des del 15 de maig a la seu de l’entitat a la Diagonal de Barcelona, segons informa Comunicació 21.

Cafè amb Llet explica que des de l’ACPG els van confirmar que el client, “la Caixa”, va trucar per anul·lar la inserció únicament a aquesta publicació sense especificar res mes. La revista (que mostra les ordes d’inserció i d’anul·lació) destaca que forma part de l’Associació des de fa set anys i que aquest és el primer cop que un client cancel·la una publicitat d’aquesta manera.

Un cop ha començat a circular la notícia a les xarxes socials, des de “la Caixa” han trucat a la publicació per dir-los que l’anunci, el cost del qual no arribava als 300 euros, es va anul·lar per “problemes pressupostaris”, segons explica en un vídeo el director de Cafè amb Llet, Albano-Dante Fachin.

En un article, la revista diu desconèixer si l’anul·lació té a veure amb la difusió de la protesta del moviment 15-M o per haver-se fet ressò de temes relacionats amb “la Caixa”, com ara les denuncies de mala gestió de Ramon Bagó (accionista de Port Aventura, que pertany a l’entitat) en el sistema sanitari; el tema de les preferents, o el boicot a Abertis amb #novullpagar.

“Demostra tot això que ‘la Caixa’ fa servir la publicitat com a manera de comprar silencis? Davant els fets cadascú haurà de treure les seves conclusions, però a la nostra redacció no tenim cap dubte”, asseguren des de Cafè amb Llet.

“Sigui com sigui, el que està clar és que cal preguntar-se si el silenci mediàtic sobre les preferents i #occupymordor té alguna cosa a veure amb l’enorme poder publicitari de ‘la Caixa’. Cal preguntar-se quants mitjans estan disposats a perdre l’anunci de ‘la Caixa’ a canvi de informar als seus lectors. Un debat interessant”, rebla la publicació de la Selva i l’Alt Maresme.

Cal recordar que, a Cafè amb Llet, les denúncies de mala gesió del sistema sanitari català ja li han costat una demanda de 20.000 euros per part de Josep Maria Via, president del Consorci Parc Salut Mar, membre del consell d’administració del Consorci de Salut i Social de Catalunya, així com del Consell Assessor per a la Sostenibilitat i el Progrés del Sistema Sanitari del Govern català.

Quarta cassolada contra les entitats bancàries davant de CaixaBank

Les veus que critiquen la banca i l'acusen de ser la culpable de la crisi no s'aturen. Aquesta tarda, un centenar de persones han participat en la quarta cassolada davant de CaixaBank, a l'avinguda de la Diagonal. A més, demanen als conductors que facin sonar el clàxon cada vegada que passin davant de la seu de l'entitat.

Els manifestants exigeixen a l’entitat bancària que els ciutadans puguin treure, de manera immediata, els estalvis invertits en les participacions preferents. També exigeixen que La Caixa “aturi totes les demandes per impagament d’hipoteques i, per tant, tots els desnonaments”.

Els manifestants no descarten continuar celebrant les cassolades cada dia, de 17 h a 20 h, davant de CaixaBank.