Les organitzacions de l'Esquerra independentista (EI) a Barcelona, CUP, Endavant, Maulets, CAJEI, COS i SEPC han iniciat una campanya per exigir uns "transports públics al servei de les classes populars" on denuncia la pujada "desorbitrada de preus".
Coincidint amb l'entrada del nou any, la T-10 i el bitllet senzill tenen un preu de 9.25 i 2 euros respectivament, les tarifes més altes de tot l’Estat. Una mesura que consideren fora de lloc, en uns moments de crisi i la baixada general del poder adquisitiu de la majoria de la població.
També denuncien, l’ús de diner públic per finançar empreses privades que donen servei de transport (TRAM Baix i Besòs, Bicing, etc.), mentre les seves direccions segueixen traient beneficis econòmics.
I exigeixen als responsables polítics, tots ells representants de l'Ajuntament de Barcelona a Transports Metropolitants de Barcelona (TMB), l' Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), i l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) una sèrie de mesures que garanteixin un accés digne a aquest servei bàsic.
Aquestes mesures passen per la gratuïtat per a persones en situació d'atir o pobresa, tarificació social per a pesrones jubilades, estudiants i infants, que els preus no augmentin per sobre de l'IPC, recuperació de la grestió pública del TRAM (Baix i Besòs) i del servei del Bicing, la tornada al servei prestat del Metro i Bus que hi havia abans de les retallades, a més d'exigir cap aomiadament ni disminició salarial i laboral als treballadors.
Coincidint amb l'entrada del nou any, la T-10 i el bitllet senzill tenen un preu de 9.25 i 2 euros respectivament, les tarifes més altes de tot l’Estat. Una mesura que consideren fora de lloc, en uns moments de crisi i la baixada general del poder adquisitiu de la majoria de la població.
També denuncien, l’ús de diner públic per finançar empreses privades que donen servei de transport (TRAM Baix i Besòs, Bicing, etc.), mentre les seves direccions segueixen traient beneficis econòmics.
I exigeixen als responsables polítics, tots ells representants de l'Ajuntament de Barcelona a Transports Metropolitants de Barcelona (TMB), l' Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), i l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) una sèrie de mesures que garanteixin un accés digne a aquest servei bàsic.
Aquestes mesures passen per la gratuïtat per a persones en situació d'atir o pobresa, tarificació social per a pesrones jubilades, estudiants i infants, que els preus no augmentin per sobre de l'IPC, recuperació de la grestió pública del TRAM (Baix i Besòs) i del servei del Bicing, la tornada al servei prestat del Metro i Bus que hi havia abans de les retallades, a més d'exigir cap aomiadament ni disminició salarial i laboral als treballadors.