El Centre de Informació del Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola respon al manifest "Fora militars de Collserola" que els va lliurar pel Col·lectiu Antimilitarista de Sant Cugat (CASC) amb el suport de diversos col·lectius i organitzacions el passat el passat 27 de novembre.
Segons la resposta, el consorci aclareix que "al parc de Collserola mai s’han efectuat maniobres, tàctiques o estratègies militars. S’han efectuat caminades de seccions del Batalló de Caçadors de Muntanya Barcelona IV/62, que té la seu a les Casernes de Pedralbes".
També assenyala que "les activitats autoritzades han estat a l’empara de l’aplicació del Pla Especial del parc de Collserola i de les seves ordenances, que no discrimina cap mena de col·lectiu o administració, sempre i quan les activitats no afecten negativament a l’entorn ni entren en conflicte amb altres activitats col·lectives. Han de respectar horaris, àmbits i zones establertes. Si les activitats no compleixen aquests requisits, no són autoritzades.
Fins a la data, putualitza la responta del Consorci, que "en la tramitació d’autoritzacions d’activitats, en cap cas s’ha produït cap discriminació per raons ideològiques o que pugui vulnerar els principis d’igualtat".
D’altra banda, també diu la nota que "cal tenir en compte que actualment tant la legislació catalana d’espais naturals com el Pla especial d’ordenació i protecció del medi natural del Parc de Collserola no estableixen cap mena de limitació o prohibició a les activitats d’aquesta mena que puguin desenvolupar les Forces Armades dins del Parc".
Tot i aquestes observacions, la nota del Consorsi remarca que la petició expressada al manifest "s’elevarà als òrgans de govern de l’entitat per tal que sigui valorada i resolguin el que creguin escaient".
I és que apunta resposta, "l’execució d’aquesta petició depassa les competències dels Serveis Tècnics del Consorci, encarregat de tramitar sol·licituds d’activitats col·lectives al Parc"
El CASC demanarà aclariments
Per la seva part, el CASC demanarà al Consorsi tot un seguit d'aclariments ja que considera que algunes afirmacions no són del tot correctes o vàlides, en un document que farà públic.
Tot indica que aquests aclariments se centraran en demanar qui són els òrgans del Consorci així com la periodicitat de les seves sessions per tal de conèixer la incorporació en l’ordre del dia de la sessió concreta.
El CASC també voldria saber quins són els criteris per definir que se segueixen per determinar si són o no maniobres militars, ja que el DIEC2 diu que una maniobra és una “Sèrie ordenada de moviments que es fan fer a un cos de tropa o a una esquadra, com a exercici i sovint simulant un combat”.
Pel que fa a la justificació de la idoneïtat jurídica de la autorització per fer maniobres, d’acord als criteris d’igualtat i de no discriminació, el CASC assenyala que, tal i com diu l’escrit rebut, les autoritzacions es donen “ sempre i quan on afecten negativament a l’entorn ni entren en conflicte amb altes activitats col·lectives” . És en aquest punt on considera el CASC que l’autorització rebuda per l’exèrcit no compleix aquest requisit.
També puntualitza el CASC que a l’escrit rebut no s’assenyala correctament la normativa esmentada (es fa esment només a una “ordenança”, sense aclarir quina) ni es comunica la manera d’accedir a ella (via internet, via publicació als butlletins oficials...)
Segons el CASC "tampoc no s’adjunta l’autorització donada a l’exèrcit, de tal manera que la resposta del Parc al manifest està més a prop d’una resposta cordial i institucional que d’una resposta administrativa, vulnerant el principi de transparència de les administracions públiques reconegut a l’art. 3.5 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i el dret d’informació dels ciutadans, reconegut a l’art. 35 de la mateixa llei".
Segons la resposta, el consorci aclareix que "al parc de Collserola mai s’han efectuat maniobres, tàctiques o estratègies militars. S’han efectuat caminades de seccions del Batalló de Caçadors de Muntanya Barcelona IV/62, que té la seu a les Casernes de Pedralbes".
També assenyala que "les activitats autoritzades han estat a l’empara de l’aplicació del Pla Especial del parc de Collserola i de les seves ordenances, que no discrimina cap mena de col·lectiu o administració, sempre i quan les activitats no afecten negativament a l’entorn ni entren en conflicte amb altres activitats col·lectives. Han de respectar horaris, àmbits i zones establertes. Si les activitats no compleixen aquests requisits, no són autoritzades.
Fins a la data, putualitza la responta del Consorci, que "en la tramitació d’autoritzacions d’activitats, en cap cas s’ha produït cap discriminació per raons ideològiques o que pugui vulnerar els principis d’igualtat".
D’altra banda, també diu la nota que "cal tenir en compte que actualment tant la legislació catalana d’espais naturals com el Pla especial d’ordenació i protecció del medi natural del Parc de Collserola no estableixen cap mena de limitació o prohibició a les activitats d’aquesta mena que puguin desenvolupar les Forces Armades dins del Parc".
Tot i aquestes observacions, la nota del Consorsi remarca que la petició expressada al manifest "s’elevarà als òrgans de govern de l’entitat per tal que sigui valorada i resolguin el que creguin escaient".
I és que apunta resposta, "l’execució d’aquesta petició depassa les competències dels Serveis Tècnics del Consorci, encarregat de tramitar sol·licituds d’activitats col·lectives al Parc"
El CASC demanarà aclariments
Per la seva part, el CASC demanarà al Consorsi tot un seguit d'aclariments ja que considera que algunes afirmacions no són del tot correctes o vàlides, en un document que farà públic.
Tot indica que aquests aclariments se centraran en demanar qui són els òrgans del Consorci així com la periodicitat de les seves sessions per tal de conèixer la incorporació en l’ordre del dia de la sessió concreta.
El CASC també voldria saber quins són els criteris per definir que se segueixen per determinar si són o no maniobres militars, ja que el DIEC2 diu que una maniobra és una “Sèrie ordenada de moviments que es fan fer a un cos de tropa o a una esquadra, com a exercici i sovint simulant un combat”.
Pel que fa a la justificació de la idoneïtat jurídica de la autorització per fer maniobres, d’acord als criteris d’igualtat i de no discriminació, el CASC assenyala que, tal i com diu l’escrit rebut, les autoritzacions es donen “ sempre i quan on afecten negativament a l’entorn ni entren en conflicte amb altes activitats col·lectives” . És en aquest punt on considera el CASC que l’autorització rebuda per l’exèrcit no compleix aquest requisit.
També puntualitza el CASC que a l’escrit rebut no s’assenyala correctament la normativa esmentada (es fa esment només a una “ordenança”, sense aclarir quina) ni es comunica la manera d’accedir a ella (via internet, via publicació als butlletins oficials...)
Segons el CASC "tampoc no s’adjunta l’autorització donada a l’exèrcit, de tal manera que la resposta del Parc al manifest està més a prop d’una resposta cordial i institucional que d’una resposta administrativa, vulnerant el principi de transparència de les administracions públiques reconegut a l’art. 3.5 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i el dret d’informació dels ciutadans, reconegut a l’art. 35 de la mateixa llei".