El passat 27 de desembre la Federació d'Associacions de Veïns de Mataró va convocar els representants dels partits polítics a una reunió en la qual van posar en coneixement dels presents, dos casos d’execucions hipotecàries que implicaran el desnonament immediat de dues famílies amb infants a càrrec, una el 20 de gener al carrer València i l’altra el 26 de gener al carrer Vitòria.
Segons el portaveu i regidor de la CUP de Mataró, Xavier Safont i Tria, “en la reunió es va evidenciar el desconeixement d’aquesta situació per part de l’Ajuntament i es va posar de manifest la importància de tenir informació de primera mà dels jutjats de Mataró”, subratllant la necessitat de conèixer els casos amb suficient antelació per tal de poder-hi donar resposta amb prou temps. Per altra banda, Safont va constatar la necessitat de garantir que siguin els bancs i propietaris els qui adrecin els afectats als serveis de Benestar Social de l'Ajuntament, per així evitar els casos de deixadesa que es solen produir per vergonya o per aïllament social.
La CUP del municipi, atesa la situació d’urgència, ha volgut recordar a l'equip de govern els acords presos en les resolucions per la prevenció dels desnonaments i la defensa del dret a l’habitatge aprovades pel Ple Municipal, l’una el 3 de febrer de 2011 a instància del Grup Municipal de la CUP i l’altra, l’1 de desembre de 2011 a instàncies dels Grups Municipals de la CUP, ICV-EUiA i PSC.
La CUP demana la creació urgent de la comissió mixta
En relació als fets ocorreguts, la formació presentarà al pròxim Ple de gener un prec en el que es demana iniciar en caràcter d'urgència, la creació d'una comissió mixta, prevista en l'acord cinquè, on hi participin representants dels grups municipals del consistori i les associacions d'afectats i organitzacions socials coneixedores de la situació. La principal funció de la comissió seria estudiar les mesures a emprendre a nivell municipal per tal de paralitzar els desnonaments així com buscar alternatives per tal d'evitar-los o bé poder garantir el reallotjament digne de les famílies afectades.
La formació ha anunciat que també preguntarà a l'equip de govern, per una banda, quin és el total d'ajuts donats fins ara per l'Ajuntament en supòsits de desnonaments, i per l'altre, l'estat de desenvolupament de dos dels punts recollits en els acords: En primer lloc, es demanarà la situació de la sol·licitud als jutjats de Mataró que facin arribar mensualment una relació estadística i detallada dels processos judicials que podrien finalitzar amb el desnonament de les persones demandades.
En segon lloc, l'evolució del punt on s'acorda convocar a través de l'Oficina Municipal d'Habitatge, als directors de bancs i caixes, als administradors de finques i als agents de la propietat immobiliària del municipi per tal d’instar-los a fer totes les actuacions possibles per evitar les execucions hipotecàries així com dels contractes de lloguer.
Segons el portaveu i regidor de la CUP de Mataró, Xavier Safont i Tria, “en la reunió es va evidenciar el desconeixement d’aquesta situació per part de l’Ajuntament i es va posar de manifest la importància de tenir informació de primera mà dels jutjats de Mataró”, subratllant la necessitat de conèixer els casos amb suficient antelació per tal de poder-hi donar resposta amb prou temps. Per altra banda, Safont va constatar la necessitat de garantir que siguin els bancs i propietaris els qui adrecin els afectats als serveis de Benestar Social de l'Ajuntament, per així evitar els casos de deixadesa que es solen produir per vergonya o per aïllament social.
La CUP del municipi, atesa la situació d’urgència, ha volgut recordar a l'equip de govern els acords presos en les resolucions per la prevenció dels desnonaments i la defensa del dret a l’habitatge aprovades pel Ple Municipal, l’una el 3 de febrer de 2011 a instància del Grup Municipal de la CUP i l’altra, l’1 de desembre de 2011 a instàncies dels Grups Municipals de la CUP, ICV-EUiA i PSC.
La CUP demana la creació urgent de la comissió mixta
En relació als fets ocorreguts, la formació presentarà al pròxim Ple de gener un prec en el que es demana iniciar en caràcter d'urgència, la creació d'una comissió mixta, prevista en l'acord cinquè, on hi participin representants dels grups municipals del consistori i les associacions d'afectats i organitzacions socials coneixedores de la situació. La principal funció de la comissió seria estudiar les mesures a emprendre a nivell municipal per tal de paralitzar els desnonaments així com buscar alternatives per tal d'evitar-los o bé poder garantir el reallotjament digne de les famílies afectades.
La formació ha anunciat que també preguntarà a l'equip de govern, per una banda, quin és el total d'ajuts donats fins ara per l'Ajuntament en supòsits de desnonaments, i per l'altre, l'estat de desenvolupament de dos dels punts recollits en els acords: En primer lloc, es demanarà la situació de la sol·licitud als jutjats de Mataró que facin arribar mensualment una relació estadística i detallada dels processos judicials que podrien finalitzar amb el desnonament de les persones demandades.
En segon lloc, l'evolució del punt on s'acorda convocar a través de l'Oficina Municipal d'Habitatge, als directors de bancs i caixes, als administradors de finques i als agents de la propietat immobiliària del municipi per tal d’instar-los a fer totes les actuacions possibles per evitar les execucions hipotecàries així com dels contractes de lloguer.