TV3 denuncia les ànsies dels grups privats d'"esquerdar una eina de país"

La directora de TV3, Mònica Terribas, ha denunciat l'intent dels grups mediàtics privats, principalment espanyols, que "ara fan pressió per debilitar-nos encara més amb l'augment de la crisi". En un article titulat "TV3: mirall trencat", que avui publiquen alguns diaris, Terribas ha deixat clar que "en cap cas tirarem el barret al foc perquè uns quants interessos privats disfressin de crisi el seu intent d'esquerdar una eina de país i els valors que representa".

En aquest sentit, Terribas critica que "circulen xifres interessades arreu que no es corresponen a la realitat", i d'aquesta manera remarca que els ingressos publicitaris a TV3 han baixat en més de seixanta milions d'euros en cinc anys.

11/10/2011 13:25 Comunicació
A això cal afegir-hi la baixada de la contribució dels recursos públics, ja que l'aportació aprovada pel Parlament a la CCMA del 2010 era de 350 milions d'euros i el 2011, de 300, de manera que la contribució pública ha passat en molt poc temps d'uns 50 euros per ciutadà/any a 40.
 

Per això, afirma que "em sembla just que els ciutadans de Catalunya sàpiguen de primera mà que els mitjans de comunicació del seu país, compromesos amb el servei públic, han fet des del 2008 fins ara un esforç continuat de reducció de la despesa", cosa que ha afectat la producció, la programació, la compra de drets i el sou dels directius i dels nostres treballadors, que se l'han rebaixat voluntàriament un 5%.

"És fàcil" atacar TV3

"En aquests moments, el servei públic que fem el volen posar en el punt de mira. És fàcil perquè és l'aparador més potent que tenim del país, eina fonamental de cohesió social, territorial i expressió de la nostra realitat nacional, però també competidor en català dels grups mediàtics privats, principalment espanyols, que ara fan menys beneficis que abans, sense deixar de guanyar molts diners", assenyala Terribas, que destaca que des de determinats mitjans o plataformes d'opinió "només s'assenyala el cost del servei públic i no es parla mai de la funció social que complim".

I alerta: "No són accents innocents els que s'omplen la boca de xifres -encara que siguin falses- però callen que un terç de la inversió del nostre servei va a parar directament a la creació de llocs de treball del sector privat audiovisual".

Per tot plegat, demana "no caure en l'error de debilitar un servei públic que sempre ha estat compromès amb el país, la llengua, la pluralitat i la diversitat". "Sense uns mitjans públics potents i compromesos deixem la potenciació de l'imaginari col·lectiu de la nostra societat, el mirall de qui som i com ens expliquem, en mans d'operadors privats que només busquen la rendibilitat econòmica, encara que sigui en detriment de la qualitat, del respecte a la intimitat i de la pluralitat de tot ordre", avisa.