L'USTEC acusa Educació d'incrementar més hores, reduir sous i augmentar alumnes per professor

El sindicat considera que les retallades aprovades pel Govern permetran al Departament d’Educació amortitzar 1.800 jubilacions i estalviar-se el professorat que havia de contractar per atendre els 21.000 alumnes més que s’incorporen aquest curs, segons un comunicatque ha fet públic.

Per a l'USTEC, els costos d'aquesta reducció s’han fet recaure sobre les espatlles d'un professorat que ha vist com, a més de la rebaixa del seu sou, se li ha incrementat l’horari amb una hora lectiva, alhora que s’han reduït les hores de coordinació a secundària i a l'FP, fets que, finalment, impliquen un increment de la càrrega de treball del professorat i, d’altra banda, suposen un empitjorament de les condicions d’aprenentatge de l’alumnat, ja que tot plegat genera un increment de la ràtio a les aules.

09/09/2011 00:16 Cultura
El sindicat no entén com, després de l’enquesta que el mateix Departament va fer pública sobre la mínima repercussió que la sisena hora ha tingut en els resultats escolars, encara es manté aquesta hora de més a les zones rurals i a les zones més desfavorides, com també per a un determinat tipus d’alumnat a la resta de centres.
 
Pel que fa a la sisena hora, la rebutja i continua reivindicant que totes les hores de reforç, que són molt necessàries, quedin incloses en un horari de 25 hores, igual per a tots els centres i per a tot l’alumnat. Està demostrat que més hores de classe no implica automàticament  afavorir el procés  d'aprenentatge, ja que pot provocar  pèrdua d’atenció, sobretot en l’alumnat amb més dificultats. Es tracta, doncs, de donar el suport individualitzat dins de l’horari normal, però mantenint les plantilles que hi havia amb la sisena hora.
 
El comunicat finalitza amb un rebuig frontal a la interlocutòria sobre la llengua denunciant la judicialització del model lingüístic, exigintt a l’Administració que defensi l’actual sistema d’immersió lingüística i encoratjant els centres a mantenir el català com a llengua d'aprenentatge i de relació.