A més, afirmen que trencarà camins de pas i dificultarà la ja difícil connectivitat de persones i fauna entre el Montseny i el Montnegre.
El passat mes de novembre la Plataforma Un altre POUM és possible, de Santa Maria de Palautordera, de la que en formen part la Coordinadora per a la Salvaguarda del Montseny i l'Associació Món amb Seny, ja va presentar al·legacions a la proposta de variant inclosa al Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM), al·legant similars motius socials, econòmics i mediambientals, a més de considerar que la construcció d’aquesta variant empitjorarà la qualitat de vida als veïnats de Moixerigues, el Pont Trencat, el Temple, el Virgili i l’àrea del Riu Sec concentrant el pas de camions i altres vehicles pesants cap a l’abocador i el polígon industrial.
A més, asseguren que incrementarà el trànsit -i les molèsties que aquest ocasiona- a la drecera de Palau a Sant Celoni i a la carretera vella de Sant Esteve (el Riboi). Les entitats consideren que la nova infraestructura suposaria un dany irreparable i una catàstrofe ambiental pel ja malmès entorn natural del Baix Montseny, esquarterant el territori, sotmetent-lo a l’impacte del trànsit motoritzat intensiu i facilitant en el futur nous processos d’expansió urbanística.
Per altra banda, recorden que l'entorn natural del Vallès està sent amenaçat pel Golf de Vilalba -que d'acord amb la darrera sentència del TSJ de Catalunya haurà de tancar-, el Karting a Llinars, el POUM de Palau, el Quart Cinturó -per al que el mateix Departament de Medi Ambient i Habitatge està demanant a Foment una nova avaluació de l'impacte ambiental- la canonada d'ATLL, i ara el PTMB.