La USTEC·STEs culpa al coseller dels mals resultats de la prova a Primāria

El sindicat d'educació USTEC, ha culpat al conseller dels mals resultats, assenyalant que les proves constaten "que les polítiques educatives del Conseller Maragall no han aportat cap millora a l'educació dels nostres nens i nenes, sinó tot el contrari".
A més a més, per a aquest sindicat, "ni la sisena hora ni els plans d'autonomia han servit per millorar els resultats escolars del nostre alumnat" i es mantenen en la seva denúncia que "la segregació social entre els centres públics i els centres privats finançats amb fons públics es manté i és la causa de les diferències substancials entre els resultats de les dues xarxes".

17/06/2010 02:33 Cultura

Ahir, la Conselleria d'Educació catalana ha presentat els resultats de la prova de nivell de sisè de primària que revela que entre un 23,4% i un 35,5% dels alumnes no aconsegueix el nivell mínim de comprensió i expressió en català, castellà i anglès i de matemàtiques.

 

 

DAVANT ELS RESULTATS DE LES PROVES FETES A PRIMÀRIA,
 
USTEC·STEs manifesta:
 
1.     Es constata, tant a les proves fetes pel Ministeri d’Educació com les que s’han fet des del Departament d’educació, que les polítiques educatives del Conseller Maragall no han aportat cap millora a l’educació dels nostres nens i nenes, sinó tot el contrari.
 
2.     Ni la sisena hora ni els plans d’autonomia han servit per millorar els resultats escolars del nostre alumnat.
 
3.      Els resultats demostren el que USTEC·STEs ve denunciant des de fa molt temps: la segregació social entre els centres públics i els centres privats finançats amb fons públics es manté i és la causa de les diferències substancials entre els resultats de les dues xarxes. Molts informes han demostrat que els sistemes segregats són negatius per a tot el sistema educatiu.
 
4.      Cal insistir, també, que la inversió en educació de l’Estat Espanyol està per sota la mitjana europea. I que Catalunya està molt per sota d’altres Comunitats autònomes com Astúries, Navarra, La Rioja o Castella i Lleó, que obtenen millors resultats escolars.
 
5.      Les constants retallades de professorat que estem patint en els últims temps, no permeten atendre adequadament a l’alumnat amb més dificultats, i això fa més difícil que tot l’alumnat pugui assolir els resultats desitjables.
 
6.      Malgrat tot, USTEC·STEs opina que els resultats d’aquestes avaluacions no revelen tampoc l’estat real del nostre alumnat, ja que només mesuren un moment concret i unes competències concretes, però no el procés que fa cada alumne, ni tampoc altres qüestions bàsiques que s’ensenyen a l’escola, com són els valors, els hàbits, etc. El que és més important, és l’avenç que facin els nostres nens i nenes i no la foto fixa en un moment determinat.
 
7.      Finalment, el fracàs dit “escolar” amaga sempre el fracàs “social”, ja que la majoria de dificultats de l’alumnat tenen el seu origen en la precarietat social i econòmica en la que viuen les seves famílies.
 
8.      Les mesures antisocials i antilaborals que, amb l'excusa de la crisis, estan prenent el Govern del Sr. Zapatero i el del Sr. Montilla,  no ajudaran, ans el contrari, a millorar les condicions de vida dels sector més desafavorits ni, per suposat, a millorar els resultats escolars del nostre alumnat.