D'altra banda, les televisions públiques de les Illes, Catalunya i el País Valencià també han invertit en l'esdedeniment.
Aquesta temporada tampoc no es penjarà el cartell de "No hi ha bitllets" en les taquilles del gran premi de València de Fórmula 1. Les campanyes promocionals impulsades per l'organització aconsegueixen millorar les vendes de l'any passat però, per tercer any consecutiu, les graderies de l'anomenat "Street Circuit" no s'ompliran.
El veïnat pròper al circuit es queixa any rere any de les incomoditats que els suposa la celebració de la cursa urbana ja des de setmanes abans de la seva celebració. Contaminació acústica, accessos tallats, dificultats d'aparcament... són alguns dels problemes que pateixen.
Natzaret, tradicionalment un dels barris de renda més baixa de la ciutat i físicament aïllat per trobar-se entre la desembocadura del Túria i el port, pateix més que cap altra zona els inconvenients de la celebració del circuit urbà.
Des dels dies previs a la cita, els veïns només poden accedir per una via al barri i han de fer una gran volta per anar als barris veïns del Grau o El Cabanyal, separats ara pel circuit.
'Nosaltres varem demanar l'ajuntament que informés del nivell de contaminació acústica i ens donés normes de protecció', explica Moltó, 'no ens han informat perquè varen fer una excepció de sorolls a la ciutat, a més de per les Falles, per a la Formula 1'. Explica Julio Moltó de l'associació de veïns del barri de Natzaret, a l'Agència Catalana de Notícies (ACN), segons l'empordà.info
Julio Moltó lamenta que el consistori que dirigeix Rita Barberá justifiqui l'esdeveniment i les molèsties argumentant que el circuit 'suposa uns grans ingressos per a la ciutat i col·loca València al mapa del món, però deixa aquest barri de Natzaret fora del mapa de la ciutat'.Moltó resumeix la situació observant 'és com si es decretés una mena d'estat de setge, envoltats de moltíssima policia i amb molt poca mobilitat'.El president de l'associació de veïns del barri de Natzaret creu que 'si es fan els comptes cal mirar el balanç cost-benefici'. Segons Moltó, 'el cost és de tothom i els beneficis són per alguns pocs'.
Dibuix de Paula Cabildo a Barrio de del Carmen
Per saber-ne més:
El govern valencià avala 74 milions a l'equip de futbol i patrocinarà la Fórmula 1
Oposició veïnal al circuit urbà de Fórmula 1 de València
El Parlament Europeu obrirà un investigació sobre el circuit urbà de Fórmula 1 de València
Concentració veïnal contra la celebració del Gran Premi d'Europa de Fórmula 1 a València
Els barris de Natzaret i el Grau de València aïllats per la
cursa de Fórmula 1