Sota aquesta vinculació, es van estrenar dues obres. Una de Robert Agustina i l’altre de Sergi Cuenca. Aquesta primera part del concert -que sempre busca oferir noves lectures sobre la música de la Patum- va tenir com a protagonistes dues cobles (estudiants i professors de l'ESMUC, amb Sala a la tenora, l'una, i músics de cobla de Berga, l'altra), cinc percussionistes i la banda.
El recital es va obrir amb tres sardanes: Salts de Patum (1997), d'Albert Gumí -estrenada en el concert del mateix any que va dirigir Cuadra-; Nans i gegants (2004), de Robert Agustina, i Patum 2010, de Sergi Cuenca. Tot seguit es va interpretar el Retaule Berguedà (1960), del barceloní Rafael Ferrer; l'estrena de l'obra Quodlibet, per a cobla i percussió, de Robert Agustina, i La Patum (1996), de Joan Lluís Moraleda, per a dues cobles.
La primera part va finalitzar una altre estrena, una peça per a una combinació inèdita: cobla i banda. Es titula Barreja, signada per Sergi Cuenca. La segona part, ja amb lels 70 músicd de a Banda del Memorial, es es va reservar al Salt de Patum, amb les orquestracions del mestre Joan Baptista Lambert i de Ricard Cuadra.
El Memorial Ricard Cuadra, que va retre així homenatge a un dels noms clau en la recuperació de les músiques de l'emblemàtica festa berguedana, tornant a vincular Patum i cobla, com ja va fer el mateix Ricard Cuadra (1951-1997) en el darrer concert que va dirigir, el 1997, amb la cobla Ciutat de Berga.
Ahir, però, el ja clàssic concert es va reviure a l'escenari natural de la Patum, a la plaça de Sant Pere de la ciutat de Berga.
Per saber-ne més:
TV3 transmetrà
per primer cop la Patum de Berga
Els dos
regidors de la CUP de Berga sortegen els seus salts de plens de Patum
La CUP de Berga lamenta que l'Ajuntament insisteixi en convidar
la Guàrdia Civil a la Patum