El Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) de la Universitat de València (UV) denuncia l'ascens de la dreta i del blaverisme a la universitat, "que no faran més que rebre una major quantitat de subvencions per a realitzar els seus actes acientífics i retrògrads". L'organització estudiantil, capdavantera en la lluita contra la privatització de la universitat pública i contra l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior (EEES), lamenta així el resultat provisional de les eleccions del 26 de novembre, marcades per una elevada abstenció. El SEPC afirma que l'abstenció ha afectat greument les candidatures contràries a l'EES i que per tant això "afectarà greument el funcionament de la universitat i deixarà els estudiants amb menys marge de pressió". La desmobilització s'explica, segons el sindicat, per la campanya desinformativa que s'ha fet des de la institució.
El SEPC, emperò, seguirà amb la seva combativitat dins del claustre i les Juntes de Facultat, prioritzant la lluita a les aules i al carrer i convocat vagues i manifestacions. A més, potenciarà la formació i el debat per a la totalitat de les comunitat universitària organitzant jornades, debats i xerrades informatives que ajudin a aportar una mica de llum als estudiants.
Per tant, sense abadonar la seva línia combativa i transformadora, el SEPC participarà a la manifestació unitària convocada per la
Plataforma per l'Ensenyament Públic que tindrà lloc demà dimarts a les 7 del vespre a Alacant, Castelló i València. L'objectiu: dir no a l'Espai Europeu d'Ensenyament Superior, a la LOE, als Decrets i a la Lou. I també demanar la dimissió del conseller d'Educació, Alejandro Font de Mora.
1-D MANIFESTACIÓ: MOVEM-NOS PER L'ENSENYAMENT
Un curs més, l'ensenyament públic continua patint l'agressió
sistemàtica de la Conselleria d'Educació valenciana, com a aplicació de
les polítiques privatitzadores i mercantilitzadores dels poders
econòmics, mentre continua menystenint les fermes reivindicacions que
mostra la comunitat educativa (estudiants, professorat i mares i
pares), organitzada entorn de la Plataforma per l'Ensenyament Públic,
en les successives protestes i manifestacions multitudinàries. És per
això que continuem denunciant:
– La manca d'inversió en infraestructures i recursos per a l'ensenyament públic, que causa la pujada del nombre d'alumnes per aula i ens obliga a estudiar indefinidament en barracons prefabricats: Lluitem per construir un ensenyament públic i de qualitat,
amb les instal·lacions, mitjans i recursos necessaris per al
desenvolupament de totes les estudiantes i tots els estudiants en
igualtat de condicions.
– La concertació de batxillerats emparant-se
en la LOE: ja hi ha més de 90 centres privats que reben subvencions de
la Generalitat Valenciana que haurien de pertànyer als instituts
públics. Denunciem, així mateix, el decret de matriculació selectiva que
permet que els centres privats-concertats trien (discriminen) l'alumnat
basant-se en criteris socioeconòmics, i provoquen que es formen
instituts ghetto per als sectors més empobrits: Reclamem la
completa eliminació de la doble xarxa pública-privada i la consolidació
d'un sistema d'ensenyament públic, d'accés universal i gratuït com a
únic sistema que iguala realment les possibilitats de totes i tots.
– El sistema de nomenament de directors,
que amb la LOE han deixat de poder ser triats pels Consells Escolars i
que amb el decret de Conselleria poden ser dictats pràcticament “a dit”
per aquesta: Demanem un ensenyament democràtic en uns centres
democràtics, on els estudiants tinguem més vies de participar en les
decisions i gaudim d'espais horitzontals i assemblearis per a
organitzar-nos autònomament.
– El menyspreu per la docència en català emparant-se
en una ambigua Llei d'Ús que ha marginat i degradat l'ensenyament en
valencià: incomplint la catalogació lingüística del professorat,
eliminant grups de batxillerat en valencià..: Reclamem una
capacitació lingüística adequada i obligatòria per a tot el
funcionariat públic relacionat en l'educació, l'obertura de grups en
valencià (sobretot de batxillerat) i la consolidació
d'un sistema d'immersió lingüística que garantisca el dret dels
valencians a utilitzar la nostra llengua en tots els àmbits amb
absoluta normalitat.
– La manca d'un pla plurilingüe que
garantisca l'aprenentatge de noves llengües, intentant començar una
casa per la teulada i no des dels fonaments (des de l'Educació
Infantil), i inventant-se uns Saturdays in English on no poden assistir
els estudiants que més ho necessiten, una mesura que elititza
l'aprenentatge: El sistema d'immersió lingüística ha de
garantir també l'aprenentatge de noves llengües introduïdes
progressivament des de l'Educació Infantil sense deixar de banda la
nostra.
– La imposició de la Nova Selectivitat,
que es compon de dues fases (general i específica) i permet que la
universitat establisca, a més, proves o condicions d'admissió
especials, les quals són traves per a l'accés a l'ensenyament superior
d'acord amb l'EEES. Per si no en teníem prou amb els abusos sobre
l'ensenyament secundari, les perspectives de futur amb què ens trobem
les estudiantes i els estudiants de secundària no són gaire
esperançadores. Amb el procés antidemocràtic de creació de l'Espai
Europeu d'Ensenyament Superior, el mal nomenat “procés de Bolonya”,
se'ns imposa un nou sistema de graus i màsters que suposarà la
precarització de la majoria en l'ensenyament davant l'elitització d'una
minoria intel·lectual i econòmica, tot supeditant la formació a les
demandes del mercat i obrint noves vies de negoci empresarial a la
universitat. En l'Estratègia 2015 (el nou pas cap a l'EEES), se
sistematitza la dura repressió contra els estudiants que lluitem per la
transformació de l'ensenyament (actualment hi ha processos judicials
oberts contra més de 100 estudiants per mobilitzar-se contra l'EEES) i
es fomenta la competició entre universitats (Campus d'Excel·lència
Internacional): Lluitem per un sistema d'accés just als
estudis superiors, i per un procés democràtic en què es decidisca el
futur de la universitat pública.
És per tot açò que el dia 1
de desembre hem d'eixir al carrer per plantar cara a totes les
agressions que pateix l'ensenyament públic, des de l'EEES fins
a la gestió de Font de Mora, passant per la LOE, la LOU i tots els
decrets, que ens imposen de manera antidemocràtica. Des del
SEPC apostem per una alternativa transformadora: cap a un ensenyament
públic, popular, català, antipatriarcal i de qualitat, que ens forme
com a persones cultes i crítiques en una societat lliure, independent i
socialista.
NO A L'ESPAI EUROPEU D'ENSENYAMENT SUPERIOR!
NI LOE, NI DECRETS, NI LOU!
AMB AQUESTA EDUCACIÓ, FONT DE MORA DIMISSIÓ!