Amb els lemes "Sí al riu. Sí al delta verd", "València no és un circuit de Fórmula 1" o "Per una ciutat tranquil·la lliure de fums i sorolls", la manifestació s'ha iniciat a Mislata, amb més d’un miler de ciclistes. Aquesta xifra s'ha ampliat a mesura que s’arribava als distints punts de concentració -a les 12:00 baix el pont de Serrans i a les 12:30 en l’eixida del Museu de les Ciències. L'acte ha finalitzat en el pont de les Drassanes cap a les 13:00 on centenars de persones esperaven als ciclistes.
Els organitzadors, Fòrmula Verda (plataforma veinal que s'oposa al circuït urbà de F-1 a la ciutat de València) han llegit un manifest, alhora que actuava la batukada de Natzaret o es cantava l’himne contra la Fórmula 1.
La coordinadora Fòrmula Verda està formada per diverses organitzacions, associacions de veïns, grups ecologistes, de defensa del territori i moviments ciutadans, preocupats per les conseqüències i impactes que per a la ciutat de València i els barris veïns tindrà el projecte de circuit de Fórmula 1 i davant la falta de participació i debat promoguts des de les institucions oficials.
Aquesta entitat ha promogut diverses activitats per conscienciar a la població. El passat mes de desembre, la coordinadora va aconseguir que la UE acceptès a tràmit la denúncia que van presentar el passat mes de novembre contra el traçat. Van denunciar que no hi havia un estudi ambiental que haguès calculat l'impacte del circuït a l'entorn.
També alertaven que "l'Ajuntament de València volia modificar el Pla Estratègic de la ciutat" i que "mancava la publicitat dels concursos públics de les obres" que ells calculen que es mourà en uns "59 milions". La Plataforma demanava a la UE que la denúncia sigui tramitada de manera "urgent" per evitar "trobar-se davant d'una política de fets consumats".
Segons els denunciants, fer unes obres sense un estudi ambiental vulnera dues directives europees i, per tant, "s'hauria de realitzar una avaluació" que sospiten que no s'inclou "perquè en un entorn urbà sortiria clarament negatiu". Asseguren que perjudicaria "l'aire, les persones i el patrimoni de la ciutat" perquè "els gasos de la combustió dels motors dels Fórmula 1 i el gran soroll que fan" alteraria la vida dels barris de la ciutat.
València hauria d'acollir, el proper 24 d'agost de 2008, el Gran Premi d'Europa en un traçat urbà que ha d'unir la Ciutat de les Arts i les Ciències amb el port. Es tracta d'un circuit urbà, que hauria d'estar a punt un mes abans de la prova, i que tindria 5,4 quilòmetres de longitud. L'amplada de pista hauria de ser de 14 metres i els monoplaces de la Fórmula 1 podrien arribar a agafar velocitats de 323,3 km/h en els 25 revolts del futur traçat.