Aquestes organitzacions sindicals han convocat fins a 6 dies de vaga (25 i 26 de setembre, i 1,2,11 i 15 d'octubre) davant de les incerteses que els plantejava el traspàs de competències del servei de rodalies de RENFE. Al seu entendre, sense oposar-se al traspàs de competències, al·leguen desinformació i la posada en perill dels seus llocs de treball així com de la seva qualitat.
En aquest sentit, la Intersindical-CSC ha emès un comunicat lamentant aquesta convocatòria, ja que RENFE i Adif mantenen un model de gestió "absolutament indefensable, com a treballadors i com a usuaris". Més enllà, recalquen que encara ho és més quan RENFE "està immersa des de fa temps en un procés de privatització de serveis". Al seu entendre, doncs, el fet de discutir-se el traspàs autonòmic no suposa cap afegit a les problemàtiques existent a dia d'avui.
Cal recordar que el traspàs de competències i dels recursos necessaris per a executar-les sempre ha estat un cavall de batalla en la lluita per l’autogovern, i que sempre s’ha presentat com una via per a millorar el servei envers els i les usuàries. Aquesta demanda s’ha reforçat arran dels creixents problemes d’infraestructures i de serveis tal com han reconegut algunes de les empreses implicades i el mateix govern espanyol, partidari sembla ser del café para todos.
De la mateixa manera, cal recordar també que algunes d'aquestes centrals sindicals han defensat sovint la centralització de la legislació laboral i la negociació col·lectiva, sent les primeres a amagar informació als treballadors i treballadores i a d'altres organitzacions sindicals quan han volgut.
Des de la Intersindical-CSC, es fa una crida a les federacions catalanes a desmarcar-se d’aquesta convocatòria que consideren que amaga un posicionament espanyolista “més propi del segle passat”.