La maniobra descoberta, de dubtosa legalitat, correspon als plans de pensions diferenciats entre treballadors i treballadores de Metro i Autobusos (TB). En aquest sentit, diferents directius han constat com a treballadors d'ambdues plantilles amb els corresponents plans de pensions. Alhora, el sindicat denuncia que aquests plans de pensions s'han realitzat a través de La Caixa, "malgrat no ser l'oferta d'aquesta entitat d'estalvi la millor que es va presentar". Des de la CGT es pren com a font uns "documents que els han arribat a les mans".
Mesos enrere, la mateixa secció sindical denuncià el frau de dos caps de TMB, als quals acusà d'haver simulat i encobert respectivament un accident amb un autobús per tal de cobrar a través de l'asseguradora els desperfectes a un cotxe BMW de la dona d'un d'aquests. Els fets es saldaren amb una sanció ridícula.
Davant d'aquests fets, pren encara més importància la polèmica que es visqué tres anys enrere a TMB, arran del suïcidi de Pablo Díez, conductor d'autobusos que fou acomiadat per l'empresa després de ser acusat sense proves de robar l'import d'un bitllet senzill (1'10 euros). En Pablo hi acumulava 15 anys treballant-hi sense haver tingut cap falta.