Les entitats han desgranat les 10 propostes durant la trobada; Cornellà a la trobada, ha reblat que “el possible trasllat de l’estació del centre de Figueres a Vilafant no te cap sentit si volem reduir l’ús del vehicle privat, no podem allunyar l’estació de la immensa majoria d’usuaris i obligar-los a arribar-hi amb vehicle”. La proposta cupaire, tal com ha exposat Cornellà, es basaria en mantenir l’estació al centre, “per descongestionar carreteres, reduir emissions i garantir un tren competitiu, baix preu i moltes freqüènciesí”.
Cornellà també ha defensat la creació de diferents trens-tramvies a comarques gironines compartint amb les entitats la necessitat d’accelerar els estudis i la redacció dels projectes: “veiem com passen els anys i el govern no avança en resoldre el dèficit d’infraestructures ferroviàries que patim a comarques gironines. Cal redactar els projectes dels trens-tram de Girona-Banyoles-Olot, les Gavarres, Blanes-Lloret i Figueres-Roses” .
També s’ha tractat la necessitat de posar la bicicleta al centre de la nova mobilitat com ja passa a molts països d’Europa. Cornellà ha defensat “una xarxa d’itineraris perquè la ciutadania pugui desplaçar-se per les diferents poblacions per anar a treballar i per això calen aparcaments segurs a les estacions de trens i d’autobusos”