Membres de la plataforma ciutadana #nopaguem van ocupar, ahir al migdia, un autobús turístic a Barcelona en protesta per l'increment de les tarifes del del transport públic. Amb l'acció es donava el tret de sortida de la campanya i es va convidar a la ciutadania a no pagar el bitllet el proper dimecres en una acció de “desobediència civil”.
Amb aquesta campanya, la plataforma vol denunciar com les mesures d’ajust econòmic serveixen com a excusa per, entre altres, augmentar taxes, tarifes i serveis que són majoritàriament utilitzats per les classes populars i necessaris per estudiar, treballar, cercar feina o desplaçar-se per d’altres motius quotidians. Mentre, "l’austeritat és imposada per uns governs que segueixen mantenint privilegis i fan pagar els plats trencats a les de sempre, a les treballadores, ja sigui amb encariment de transport o de l’aigua", remarca.
L'acció d'ahir, va ser convocada expressament en un bus turístic per denunciar el model de ciutat encarada als turistes i als interessos comercials i no al veïnat. Tot puntualitzant, que no es pot oblidar que mentre el servei del bus turístic resta intacte es retallen els autobusos de barri. Durant la protesta, es va demanar també la readmissió del conductor d'autobusos de TMB acomiadat Andreu de Cabo.
En questa línia, es va llançar la següent convocatòria des de #NoPaguem, tot esperonant que d’altres persones s’hi sumin o en realitzin de similars a prop dels seus llocs de feina o residència. L’acció serà el dimecres a les 19h al vestíbul principal de l’estació de plaça Catalunya. S’espera que aquesta convocatòria segueixi desembocant en més mobilitzacions en contra de l’augment del cost de la vida (transport, aigua, etc.).
Objectius de la campanya
La campanya aposta per la gratuïtat per a persones en situació d’atur o pobresa; la tarificació social per a persones jubilades, estudiants i infants; la no a l’augment dels preus del transport sota cap circumstància; la recuperació de la gestió pública de totes les companyies de transport; per cap acomiadament ni disminució salarial i laboral als treballadors de Metro i Bus i per la readmissió d’Andreu De Cabo, treballador de TMB acomiadat per denunciar la malversació dels directius de TMB.
Cal recordar que la T-10, el bo de deu viatges i que és el més utilitzat, ha passat a costar 9,80 euros per a una zona, un 3,7% més. L'abonament T-50/30 és el que ha experimentat un augment relatiu més significatiu, ja que ha passat a costar 39,20 euros el d'una zona, un 4% més.