Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Alliberament nacional
L'èxit de l'ANC arriba a Mallorca
01/10/2012 Política

Una Assemblea Nacional (ANC) a les Illes podria ser possible ben aviat. La iniciativa es va gestar amb els contactes durant el viatge a Barcelona que desenes de mallorquins realitzaren el passat 11 de Setembre per participar en la gran marxa convocada per l'ANC. Segons ha indicat dbalears.cat "poc a poc s'han intensificat, entrecreuant les telefonades entre partits, sindicats i entitats".

El que ha estat qualificat des de les Illes com el "tsunami independentista de la passada Diada de Catalunya" comença a encomanar-se a Mallorca. Partits, sindicats i entitats civils perfilen ja la creació d'una plataforma sobiranista que emuli l'Assemblea Nacional Catalana (ANC).

Segons aquest mitjà hi han estat convidats partits com el PSM, Entesa i Iniciativa-Verds, a més d'ERC, Solidaritat per la Independència (SI) i les organitzacions de l'Esquerra Independentista, així com el sindicat STEI-i i l'OCB.

Inicialment la futura ANC balear ha situat com l'objectiu immediat la preparació de la Diada de Mallorca, la vígilia del 31 de desembre. Es preveu que en aquesta data es portarà a terme una important mobilització de la mà d'aquesta entitat unitària de l'independentisme balear.

Encara hi ha molts detalls per concretar sobre aquest embrió de l'ANC a les Illes, però hi ha prevista una primera trobada per dimecres, en què els representants de cada grup hauran d'arribar a un acord de mínims sobre el caràcter de la plataforma.


Tampoc està clar està clar si inicialment s'apostarà per una entitat que englobi totes les balears: si serà exclusiva de Mallorca o que també inclogui Menorca, Eivissa i Formentera. En qualsevol cas, tal i com ha destacat dbalears.cat,  "allò que també destaquen els impulsors és que es vol imprimir un caràcter eminentment ciutadà a la plataforma, en què persones independents tinguin protagonisme."


 

Valora
Rànquings
  1. 'El Inhumano' de 'La infiltrada', assenyalat per tortures a Via Laietana i a Gipuzkoa
  2. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  3. El 40% dels estafats per la moneda promoguda per Javier Milei són de l'Estat espanyol
  4. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  5. Cantada per denunciar l'empresonament d'Hasél davant la presó de Ponent
  6. Mentides que amaga la proposició no de llei sobre la vida activa de les centrals nuclears
  7. María Luisa Gutiérrez, productora de 'La Infiltrada', fa un discurs homenatjant a la policia espanyola després de rebre un premi Goya
  8. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
  9. Entitats veïnals i d'habitatge presentaran les dades de l'especulació a l'Eixample de Barcelona
  10. Xavier García Albiol fa "embajadores de la marca Badalona" a dos empresaris espanyolistes
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid