Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Justícia
Els dos guàrdies civils que van vexar un ciutadà per parlar en català seran jutjats

El judici contra Simó Colls s'ha suspès i la jutgessa ha acceptat el recurs de la defensa

04/07/2012 Drets i Llibertats

Simó Colls havia de ser jutjat aquest dimecres després que els agents de la Guàrdia Civil que el van vexar per negar-se a parlar en castellà el denunciessin per faltes de desobediència i resistència a l'autoritat.

El judici, però, s'ha suspès perquè el jutjat de primera instància i instrucció número 7 de Figueres ha acceptat el recurs que ha presentat la defensa contra el sobreseïment de la denúncia que va interposar el pagès de Vilajuïga (Alt Empordà).

El fiscal s’ha adherit al recurs de la defensa, al·legant que hi ha possibles indicis de fets punibles per part dels guàrdies civils, fet que ha motivat la suspensió del judici per part de la jutgessa i la convocatòria d’una nova vista pel 3 d’octubre, en què es tindran en compte les denúncies d’ambdues parts, no només la dels agents.

La Plataforma per la Llengua, que exercia la defensa de Colls, ha valorat positivament l’acceptació del recurs i que es tingui en compte la denúncia presentada per la víctima.

No obstant això, continua lamentant que "un ciutadà català sigui jutjat per una falta de desobediència i resistència als agents de la autoritat per exercir el dret a expressar-se en català". En aquest sentit recorda que la legislació legal vigent estableix el dret d’expressar-se en la llengua oficial que s’esculli davant els agents públics.

Així mateix, l’entitat vol expressar tot el seu suport a Simó Colls i mostrar la preocupació pel creixent nombre d’agressions i vexacions policials motivades per causes de caràcter lingüístic.

Membres de la Plataforma per la Llengua, així com representants de la CUP, que també han donat suport a Colls, s'han concentrat aquest matí davant els jutjats.

Valora
Rànquings
  1. 'El Inhumano' de 'La infiltrada', assenyalat per tortures a Via Laietana i a Gipuzkoa
  2. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  3. El 40% dels estafats per la moneda promoguda per Javier Milei són de l'Estat espanyol
  4. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  5. Cantada per denunciar l'empresonament d'Hasél davant la presó de Ponent
  6. Mentides que amaga la proposició no de llei sobre la vida activa de les centrals nuclears
  7. Xavier García Albiol fa "embajadores de la marca Badalona" a dos empresaris espanyolistes
  8. María Luisa Gutiérrez, productora de 'La Infiltrada', fa un discurs homenatjant a la policia espanyola després de rebre un premi Goya
  9. Entitats veïnals i d'habitatge presentaran les dades de l'especulació a l'Eixample de Barcelona
  10. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid