Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La desviació de pagaments del metro de Palma s’eleva a 3,8 milions

En l'edició d'ahir, Diari de Balears informava sota el títular "El metro, un nou escàndol" d’un primer desviament pressupostari de 2,5 milions, així ho confirmava el director general de Movilitat, Antoni Verger pel que fa a"mutitus d'bres petites". A la quantitat esmentada con afegir 1,3 milions en el pagament sense contracte a la consultoria Global PM encarregada de controlar els treballs d'aquesta infrastructura, segons Diari de Balears en la seva edició d'avui.  La investigació de les obres del metro per part de la Fiscalia Anticorrupció es pot convertir en una autèntica caixa de sorpreses. La conselleria de Mobilitat ha decidit dur l’afer a la Justícia

15/02/2009 02:24 Política
Aquestes obres no realitzades són molt difícils de detectar i ha fet falta una minuciosa anàlisi de tota la infraestructura per descobrir-les. La sorpresa que es trobaren els actuals responsables de Mobilitat fou que totes aquestes feines estaven certificades com a acabades per la directora d’obres del metro, l’enginyera Ana García, càrrec de confiança de l’anterior consellera, Mabel Cabrer (PP). Com a conseqüència, les empreses beneficiàries acudiren a cobrar a la Conselleria. El metro entrà en funcionament pocs mesos abans de les eleccions del 2007 i s’acabà a corre-cuita. Per això, i un cop produïda la derrota de Jaume Matas, molts dels pagaments de les factures quedaren com a responsabiliat dels nous gestors del metro, en aquest cas la Conselleria de Mobilitat, comandada pel PSM. Tanmateix, una altra de les sorpreses que es trobà l’auditoria ha estat un cobrament no sol·licitat a favor de la la consultoria Global PM, que va ser contractada per la Conselleria per "fiscalitzar i controlar les obres del metro", segons afirmà Antoni Verger. Aquesta consultoria cobrà amb contracte al voltant d’1,5 milions d’euros, però Mobilitat també ha detectat un altre pagament d’1,3 milions d’euros "sense relació contractual". Aquests doblers foren abonats a la Global PM pocs dies abans de les eleccions autonòmiques del 2007. El seu gerent és Jesús Peinado Ruiz.

El que ha cridat més l’atenció als actuals responsables de Mobilitat és que aquest pagament per valor d’1,3 milions d’euros tingui el vistiplau de Rafel Pons, que era el gerent dels Serveis Ferroviaris de Mallorca durant l’etapa del Govern Matas. És a dir que dins la Conselleria es donà l’ordre de pagament d’aquests doblers, tot i que el contracte no figura per enlloc.

La investigació feta en els darrers mesos i l’auditoria dels comptes, les factures i els certificats d’obres encara generen dubtes i qüestions "indemostrables" en una obra d’aquesta envergadura. Per exemple, resulta "pràcticament impossible" saber la quantitat de formigó que s’emprà en cadascuna de les fases i si els mateirals emprats s’ajusten a la que es va facturar.

El Govern Matas licità el metro per 235 milions inclosa l’estació Intermodal. Al final se’n gastà 314 (despesa teòricament final). Però després el metro s’inundà i les reparacions costaren a l’actual Conselleria de Mobilitat 28 milions més per la instal·lació de pluvials
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid